Több kisebb oldal tulajdonosa keresett már meg azzal a kérdéssel, hogy mihez kezdjen a site-jával, pontosabban hogyan tudna hirdetőkre szert tenni. Ilyenkor el szoktam mondani, hogy ügynökségi oldalról milyen elvárásokat támasztunk egy-egy hirdetési felülettel szemben, és azt, hogy szakmai felkészültség és kapcsolatok híján érdemes valamelyik sales house-hoz csatlakozni.
De milyen lehetőségek vannak? Mik a feltételek? Kinél érdemes próbálkozni? Ezekre a kérdésekre keresi a választ ez a poszt-sorozat, sorra véve, hogy az egyes sales house-oknak milyen elvárásaik vannak a site-okkal szemben, milyen speciális terjeszkedési irányvonaluk van, s mit nyújtanak a belépő oldalaknak.
Hat piaci szereplőt válaszottam ki, egyrészt a “szentháromságon” (Origo, Index, Sanoma) túl a legnagyobb elérést nyújtó portfolióval rendelkező sales house-okat, másrészt az Origo alá tartozó, de működésében elkülönülő AdNetworköt, harmadrészt pedig egy új “versenyzőt”. Kérdéseimre az ab&c Targettől Bézi Orsi, az Adaptive Mediától Sopov István, az AdNetworktől (Origo) Gricz Móni, az Atlantis Mediától Séra Detty, az EvoMediától Péli Árpi, a Mommo Progressiv Sales House-tól pedig Bordás Móni válaszolt.
Forrás: Szonda Ipsos – Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2008-04 (15+ belföldi közönség)
* Medián Webaudit, 2008. áprilisi belföldi látogatottsági adatok alapján, Origo csoport (AdNetwork nélkül): 93.76% (gIA)
** Messengerrel együtt: 86.56%
***AdNetwork nélkül
Alapvető feltételek
A hirdetési hálózatokba, sales house-okba való belépésnek van néhány alapvető, részben kézenfekvő feltétele. Ezek egyike, nem túl meglepő módon, a számlaképesség. Ezen nincs is mit ragozni.
Szintén érthető, hogy a sales house-ok általában elvárnak bizonyos szintű látogatottságot is, ami irányvonaluktól, céljaiktól függően eltérő lehet. Ebből a szempontból a legrugalmasabb az Adaptive Media és az ab&c Target, akik nem határoztak meg minimális elvárt látogatószámot, illetve a Mommo, amely havi szinten 15 ezer egyedi látogatónál húzza meg a választóvonalat. Az AdNetwork esetében heti 10-15 ezer egyedi látogató jelenti a határértéket. Az Atlantis Media viszont már napi szinten kér 10 ezer egyedi látogatót. Az Evo Mediánál napi 5 ezer egyedi látogató jelenti a limitet. Mindegyikük kiemelte azonban, hogy ezek a számok nincsenek kőbe vésve, el tudnak térni, amennyiben ígéretes új oldalról van szó, amiben látnak fantáziát avagy “kakaót”, illetve a site-nak van terve arra vonatkozóan, hogy hogyan növelje a látogatottságot. A látogatottság folyamatos növelése, vagy legalább szinten tartása a hosszabb távú hálózati tagság egyik fontos feltétele minden sales house esetében.
A tartalomra és az oldal kivitelezésére, dizájnjára vonatkozó elvárások változatosak, súlyuk eltérő az egyes sales house-oknál. Néhány szempont a teljesség igénye nélkül (zárójelben azzal, aki említette): fontos lehet a napi frissülés (AdNetwork, Mommo, Evo Media), kisebb látogatottság esetén az egyedi, speciális, minőségi tartalom (ab&c Target), s az is, hogy legyen élet a site-on (Adaptive Media). Technikai szempontból lényeges lehet az oldal gyors betöltődése, a funkciók, motor rendes működése (Mommo), az oldal folyamatos fejlesztése új fícsörökkel, dizájnnal (ab&c Target), s hogy legyen hasznosítható adatbázis (Mommo). Nem utolsó szempont az sem, hogy a site letisztult és vonzó legyen, “profi” benyomást keltsen, s így jól értékesíthetőnek találja a sales house (Adaptive Media).
Jó hír, hogy a legtöbb esetben a csatlakozáshoz nem jelent alapvető feltételt valamilyen fizetős látogatottság mérés (Webaudit, Gemius) megléte. Ez alól az Atlantis és az Evo Media jelent kivétel, ahol elvárás a hiteles látogatottsági adat rendelkezésre állása.
A technikai felkészültség az adott oldal részéről inkább előny, mintsem feltétel. Az oldalak fejlesztése, üzemeltetése általában elegendő alapot ad a közös munkához.
Holnap a sales house-ok speciális irányvonalával folytatjuk, stay tuned.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj egy lájkot!
Kövesd a Rabbitblogot Facebookon, vagy iratkozz fel az rss/email értesítőre!
Vegre valaki foglalkozik ezzel a kerdessel is, gratula Rabbit!!
Köszönöm a cikket.
Az AdNetworknél – ha a simán beilleszthető kódokról beszélsz, s nem valamilyen külön értékesítési csatornáról -, akkor nem heti 10-15 ezer egyedi látogató a korlát, hanem havi 6 ezer. (http://www.adnetwork.hu/tartalomszolgaltatoknak/20070125website.html)
@Iron az információ az AdNetworktől származik, nem én találtam ki :) De köszönöm a linket.
Köszönjük a segítséget! Reméljük lesz folytatás…
MéretezdátTeam
Köszi az összeállítást :)
Hála Longhandnek, ismét rátaláltam egy olyan blogra, ami azonnal bekerült az RSS olvasómba. Gratulálok az oldalhoz, nekem nagyon elnyerte a tetszésem.
@Tupacko Köszönöm! =:)
Köszi az infot, már el akartam felejteni hogy van sito-m.